Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

چگونه چربی های اطراف شکم را به طور طبیعی بسوزانیم؟

چگونه چربی های اطراف شکم را به طور طبیعی بسوزانیم؟

در این مقاله اختصاصی سایت خانومانه با شما در مورد 9 روش سریع سوزاندن چربی های اضافه بدن مخصوصا چربی های ناحیه شکم و پهلو به صورت کاملا طبیعی صحبت خواهیم کرد.

به قلم خانومانه : چگونه چربی های اطراف شکم را به طور طبیعی بسوزانیم؟

فصل تابستان برای بسیاری از ما به معنی پوشیدن لباس های آستین کوتاه،تیشرت و غیره میباشد.دقیقا در همین زمانهاست که بسیاری از مردم بیشتر از هر وقت دیگری نگران ظاهر خود میشوند و از چربی های سمج تجمع یافته اطراف پهلو ها و شکم رنج میبرند.درحالیکه همگان اینروزهاشاهدتبلیغات وسیع کانال های ماهواره ای در رابطه با قرص های معجزه آسای چربی سوز هستیم که صد البته بسیاری از آنها نه تنها گره گشا نیستند بلکه خطرات بهداشتی و سلامتی فراوانی مصرف کنندگان را تهدید خواهد کرد.در اینجا برخی از راه های سریع سوزاندن و آب کردن چربی های اطراف شکم را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت به نحوی که با چربی سوزی طبیعی به کار و سلامت شما کوچکترین آسیبی وارد نشود.پس با خانومانه همراه شوید.

1. خواب کافی داشته باشید

داشتن خواب و استراحت کافی از زوایای مختلف میتواند به کاهش وزن بدن شما کمک کند.داشتن استراحت کافی نه تنها به رفع خستگی بدن کمک میکند بلکه مانع عملکرد فیزیکی بدن میگردد.ممکن است بپرسید چگونه با استراحت و بدون داشتن عملکرد فیزیکی میتوانم وزن کم کنم و چربی بسوزانم.شاید شما متوجه نباشید اما حقیقت این است که عملکرد عصبی،تولید هورمون،و سوخت وساز بدن نیز به دلیل عدم کیفیت خواب بشدت تحت تاثیر قرار میگیرند.اگر سیستم عصبی بدن شما نتواند با ظرفیت کامل کار و عمل کند شما به مراتب اهسته تر از همیشه کار میکنید و از طرفی استرس بیشتر و ورزش کمتر خواهید داشت.از آنجا که یک سوم عمر ما در خواب میگذرد پس داشتن خوابی کافی و با کیفیت بر روی عملکرد روزانه شما هم تاثیر میگذارد.علاوه بر این عدم داشتن خواب کافی و باکیفیت میتواند تولید هورمون های مهم و مسئول در سوخت وساز بدن از سلول های چربی را مختل کند.به یاد داشته باشید که یک چرخه خواب کامل در انسان بالغ در حدود 7.5 الی 9 ساعت میباشد که این مهم کمک شایانی به مغز و بدن شما برای داشتن بهترین و موثرترین عملکرد جهت سوزاندن چربی های انباشته شده دور شکم میکند.

فروشگاه اینترنتی خانومانه-چگونه چربی های دور شکمی را به طور طبیعی بسوزانیم

 

 2.انجام تمرینات ورزشی در خلال فعالیت های روزانه

از آنجا که ممکن است خیلی از شما زمان کافی برای صرف دو ساعت وقت در سالن های ورزشی به طور مرتب و روزانه را نداشته باشید پس نباید دست روی دست بگذارید.هنوز هم میتوانید با کمی فعالیت ورزشی در خلال فعالیت های روزانه به بدن خود کمک کنید تا چربی های ناخواسته را بسوزاند.بدین ترتیب که سعی کنید حداقل 5 روز در هفته به طور منظم و مستمر هر روز در چند مرحله 5 دقیقه ای فعالیت ورزشی را در بین فعالیت های روزانه خود بگنجانید.مثلا به مدت 5 دقیقه در محل کار خود یا در منزل یا در پارکینگ و حیاط منزل خود پیاده روی کنید اما از نوع سریع و تند.میتوانید چند مرحله در طول روز به مدت 5 دقیقه طناب بزنید و یا اینکه با آهنگ مورد علاقه تان برقصید.

اگر بدلیل داشتن مشکلات قلبی عروقی از انجام فعالیت شدید منع شده اید سعی کنید 5 روز در هفته از تمرینات سبکتر استفاده کنید.

شنا کردن بدون شک یکی از سریع ترین و عالی ترین راه های آب کردن و سوزاندن چربی های دور شکم میباشد.

پیاده روی سریع ( نه در حد دویدن و نه در حد راه رفتن معمولی ) در پارک محل زندگیتان یا هر جایی که به شما آرامش میدهد نیز یکی از روش های موثر و توصیه شده برای سوزاندن چربی های دور شکمی است.

توجه کنید : باز هم یاد آور میشویم اگر شما به هر دلیلی تحت مراقبت پزشکی هستید و از انجام فعالیت های شدید منع شده اید حتما قبل از انجام هر تمرین با پزشک خود مشورت کنید.

بر خلاف تصور عموم ورزش دراز نشست نه تنها به سوزاندن و کاهش چربی های دور شکم کمک نمیکند حتی ممکن است به دلیل عضلانی شدن توده ماهیچه ای زیر چربی ها و متورم شدن آن ها موجب نمایان تر شدن چربی های شکمی شود.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که اصلا مهم نیست که کدام گروه از ماهیچه ها و عضلات بدن شما بسته به نوع فعالیتی که انتخاب میکنید شروع به فعالیت میکنند،یا بیشتر درگیرند.بدن شما چربی ها را از تمام نقاط بدن از جمله کمر و اطراف پهلو ها و دور شکم خواهد سوزاند.

3. افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن

افزایش متابولیسم یا سوخت و ساز بدن بدین معناست که شما کالری بیشتری در طی فعالیت های روزانه خود بسوزانید.بزودی 10 تمرین یا فعالیت ورزشی مفید جهت افزایش سوخت و ساز بدن را برایتان در خانومانه منتشر خواهیم کرد.

4.داشتن رژیم غذای مناسب و سالم

بسته به خواسته شما و ذائقه شما در ادامه لیستی از غذاهایی را برایتان معرفی میکنیم که به طور جادویی میتوانند چربی های ناخواسته بدن شما را در طولانی مدت بسوزانند.برخی از این غذاها چنانچه که در برنامه رژیم سالم غذایی شما گنجانده شوند و جزئی از یک رژیم متعادل و منظم گردد واقعا میتوانند به سوزاندن چربی های دور شکم شما کمک کنند.

4.1 دانه های چیا

دانه های چیا یا تخم چیا یکی از غنی ترین منابع ویتامین ها،فیبر،پروتئین ها،و مواد معدنی در جهان میباشند.تخم چیا یکی از سالم ترین مواد غذایی است که فوق العاده به شما جهت سوزاندن چربی های اضافه دور شکم کمک میکند.و از آنجا که تقریبا هیچ طعم و بویی ندارند شما به راحتی میتوانید دانه های چیا یا تخم چیا را به هر غذایی اضافه کنید.

چیا گیاهی است از خانواده نعناع با خوشه ها و گل های بنفش.دانه های چیا لوبیایی شکل میباشند که میتوانید در تصاویر زیر دانه های چیا را مشاهده فرمائید.

دانه های چیا برای سوزاندن چربی شکمدانه های چیا برای سوزاندن چربی شکم

4.2 سبزیجات با برگ سبز تیره

سبزیجات دارای برگ سبز تیره نظیر : اسفناج،کلم پیچ،خیار سرشار از فیبر،آهن و روی میباشند که به نوبه خود میتوانند به سیستم چربی سوزی بدن کمک کنند.

4.3 گوشت بدون چربی

گوشت های بدون چربی نه تنها به ساخت توده عضلانی بدن شما و حجیم ساختن آن کمک میکنند میتوانند کالری سوز هم باشند.بدن ما در حقیقت برای تجزیه و هضم گوشت هایی مانند سینه مرغ و بوقلمون،گوشت ماهی،گوشت گاو وحشی ( بوفالو ) و گوسفند کوهی نیاز به کار سختتری دارد و این منابع پروتئینی بدون چربی خیلی کمتر در بدن به صورت چربی انباشته میشوند و از طرفی فوری به انرژی تبدیل میشوند.

4.4 فلفل هندی

اگر هدفتان سوزاندن و آب کردن مقدار زیادی از چربی های دور شکم است پس از فلفل قرمز غافل نشوید.ماده ای به نام کپسایسین در فلفل قرمز وجو دارد که سبب افزایش جریان خون به معده شده و به هضم غذا کمک زیادی میکند و از طرفی سبب جذب مواد مغذی در بدن میشود.فلفل قرمز انرژی شما را افزایش میدهد و در چربی سوزی بسیار بسیار موثر است.

5.نوشیدنی های چربی سوز

5.1 -چای سبز:یک چای سبز با کیفیت یکی از قدرتمندترین نوشیدنی ها برای ذوب کردن چربی های دور شکم و بهبود سلامت کلی شماست.بزودی مقاله ای در مورد 10 فایده شگفت انگیز چای سبز را در خانومانه با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.حتما با خانومانه همراه شوید.

5.2 -چای زنجبیلی: چای زنجبیل توانایی فوق العاده ای در کمک به فرایند هضم غذا دارد.ریشه زنجبیل باعث افزایش سوخت و ساز و گرما زائی در بدن میشود.لذت بردن از یک فنجان چای زنجبیل تازه به عنوان بخشی از زندگی روتین روزمره شما فرایند چربی سوزی را در بدن شما تسریع مینماید.

5.3- آب : خوردن آب کافی نیز به روند چربی سوزی در بدن کمک میکند.بدن شما برای شکستن سلول های چربی وشستن و دفع سموم ناشی از چربی سوزی به آب کافی نیاز دارد.

5.4- آب میوه ها : آب میوه ها نیز به مانند آب به فرایند چربی سوزی کمک میکنند.بنابراین استفاده از نوشیدنی های غیر الکی و 100 درصد طبیعی و بدون مواد افزودنی میتوانند به طور غیر مستقیم به فرایند چربی سوزی بدن کمک کنند.آب انار،قره قروت و زغال اخته از این جمله اند.

6. از خوردن شیرین کننده های مصنوعی جدا دوری کنید

این یک واقعیت اثبات شده است که خوردن کربوهیدرات های ساده مانند شکر سفید و شربت ذرت موجود در بسیاری از نوشیدنی های غیر الکی تجاری یکی از علل اصلی افزایش وزن بدن، به ویژه در ناحیه میانی بدن میباشد.بدتر از آن این واقعیت است که شیرین کننده های مصنوعی جایگزین شکر علاوه بر مضرات زیادی که برای بدن دارند حاوی مواد شیمیایی هستند که مانع هضم و سبب حفظ و ذخیره چربی ها در بدن میشوند.عصاره برگ استویا یک جایگزین طبیعی و مناسب برای استفاده در مواد غذایی به جای شکرمیباشد.که تقریبا هیچ کالری ای ندارد و عاری از مواد شیمیایی مضر موجود در اکثر جایگزین های مصنوعی شکر است.

7. خوردن چربی های سالم

بدن ما برای ساختن هورمون های مسئول متابولیسم و سوخت و ساز چربی ها به اسید های چرب ضروری نیازمند است.در ادامه برخی از منابع اسیدهای چرب ضروری برای بدن و فرایند چربی سوزی سریع را برایتان شرح میدهیم

7.1- روغن نارگیل

اسید لوریک یک تری گلیسرید با زنجیره متوسط در روغن نارگیل است که به افزایش انرژی ،بهبود کلسترول،و چربی سوزی کمک میکند.

7.2- ماهی های آب سرد

ماهی قزل آلا،ماهی تن،ماهی ساردین،و ماهی خال خالی از شناخته شده ترین ماهی های آب سرد هستند که به دلیل داشتن غلظت بالای اسید های چرب به فرایند سنتز هورمون های چربی سوز کمک کرده و فرایند چربی سوزی را تسریع مینمایند.

7.3-آجیل و دانه ها

گردو،سویا خوراکی،و بادام بهترین گزینه برای شما جهت کمک به چربی سوزی چربی های شکمی میباشند.البته به یاد داشته باشید که خوردن آجیل کالری بسیار زیادی در بدن شما تولید میکند پس بایستی در خوردن آنها رعایت میزان مصرفی در هر وعده غذایی را بکنید.معمولا خوردن یک مشت کوچک از این خوراکی ها نه تنها مشکلی برای رژیم غذایی شما ایجاد نمیکند بلکه به چربی سوزی هم کمک میکند.

8.آرامش

استرس سبب میشود که بدن شما هورمونی به نام کورتیزول را مرتبا پمپاژ نماید.این هورمون باعث افزایش ساخت و ذخیره چربی دور شکم میشود.

9.برنامه از پیش تعیین شده

اگر شما زندگی پر مشغله ای دارید این مسئله میتواند سلامتی شما را هدف گیرد.بنابراین گنجاندن غذاهای چربی سوز در برنامه غذایی روزانه شما در قالب برنامه ای از پیش تعیین شده شامل:صبحانه سالم،تنقلات با پروتئین بالا،و وعده های غذایی متعادل ضروری میباشد.در پایان برنامه روزانه از داشتن خوابی کافی و با کیفیت غافل نشوید.

شاید به خواندن این مطلب نیز علاقه مند باشید:

چگونه شکمی صاف داشته باشیم؟

چگونه چربی های شکم و پهلو را در دو هفته بسوزانیم؟ ( همراه با عکس )

جهت اشتراک ودریافت رایگان مقالات سایت از طریق فرم زیر ایمیل خود را ارسال نمائید

جدیدترینها

ليست کامل ...

خانومانه فروشگاه شما

 

 

آمار

  • تعداد کالا: 468
  • بازدید امروز: 1832
  • بازدید دیروز: 3101
  • بازدید کل: 1413985